a7 IV در مقابل a7 III

A7 IV جدید سونی ادامه خط اصلی دوربین های بدون آینه فول فریم شرکت سونی است. این دوربین شامل یک سری ارتقاء است اما افزایش قیمت نیز مشاهده می شود. با توجه به اینکه Sony a7 III در بین دوربین های ما قبل سونی دوربینی با سطح بالا بود، می‌خواهیم به دو سوال پاسخ دهیم: کدام دوربین برای خرید بهتر است و آیا ارتقاء آن منطقی است؟
در این مقاله قصد داریم نگاهی دقیق‌تر به این دو دوربین فول‌ فریم بیندازیم تا تفاوت آنها را ببینیم و سعی کنیم به شما کمک کنیم.

به طور کلی ، بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو دوربین صرفاً رزولوشن سنسور است، به‌طوری‌که a7 IV به جای استفاده از تراشه ی آشنای 24 مگاپیکسلی که توسط a7 III و چندین رقیب آن استفاده می‌شود، از 33 مگاپیکسل استفاده می کند. شاید این کوچکترین تفاوت باشد: تراشه جدید مطمئناً وضوح و دامنه بیشتری را برای عکس برداری ارائه می دهد، اما این تغییر از پردازنده با نام تجاری Bionz X به یک پردازنده با نام Bionz XR تغییر یافته است که منجر به بسیاری از تفاوت های معنی دار می شود. چه عکاس باشید چه فیلمبردار فرقی نمی کند در هر دو صورت متوجه این تغیرات می شوید. هر دو دوربین می توانند با سرعت 10 فریم در ثانیه فیلمبرداری کنند، در حالی که a7 IV فقط می تواند از Raw 12 بیتی گرفته شده است عکس بگیرد. a7 III همچنین به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌های Raw گسترده و فشرده‌نشده را با سریع‌ترین سرعت عکس‌برداری کنید. با این حال، زمانی که به سرعت زیادی نیاز ندارید، a7 IV یک گزینه فشرده‌سازی بدون تلفات را برای فایل‌های Raw خود ارائه می‌کند، و از هرگونه خطر عجیبی که می‌توانند در لبه‌های کنتراست بالا با پردازش سنگین در فرمت Raw با اتلاف سونی قابل مشاهده باشند، اجتناب می‌کند.

a7 IV در مقابل a7 III
یکی از بزرگترین تفاوت های این دو دوربین از نظر فوکوس خودکار است. a7 III دارای نسخه بسیار قدیمی‌تری از سیستم فوکوس خودکار سونی است. می‌تواند با استفاده از حالت جداگانه‌ای که همه تنظیمات فوکوس خودکار دیگر را لغو می‌کند، چشم‌ها را در صحنه پیدا کرده و به‌طور خودکار ردیابی کند، اما برای انواع دیگر سوژه‌ها به سیستم ردیابی قدیمی‌تر و بسیار کم‌پیچیده‌تر سونی متکی است که در ماندن روی هدف مشخص شده عالی نبود.از آن زمان، سونی سیستم ردیابی سوژه جدیدی را توسعه داده است که ترکیبی از تشخیص الگو، رنگ و روشنایی سوژه، تشخیص چهره/چشم و اطلاعات فاصله است تا ردیابی بسیار قابل اعتمادتری را ارائه دهد. a7 IV از آخرین نسخه این سیستم استفاده می کند . علاوه بر چهره ی افراد، a7 IV می داند که چگونه پرندگان و حیوانات را تشخیص دهد. عکس نهایی با دوربینی است که می توانید برای فوکوس روی سوژه ای که از آن می خواهید، یه آن اعتماد کنید، اما این سیستم تشخیص چهره انسان و حیوانات در دوربین Mark III سونی عمل نمی کند.

هر دو دوربین منوهای طولانی و پیچیده ای دارند،شرکت سونی در دوربین های خود سعی کرده است که تمامی حالات را در منوی خود بیاورد تا تمام نیاز های کاربران با هر سلیقه ای را بر آورده سازد. a7 IV همچنین از صفحه لمسی خود بسیار بهتر استفاده می کند و به شما امکان می دهد برای پیمایش منوها و منوی Fn برای دسترسی به آنها ضربه بزنید. a7 III به شما اجازه این کار را نمی دهد و صفحه نمایش لمسی را برای تنظیم نقطه AF و چیزهای دیگر در نظر می گیرد.

a7 IV در مقابل a7 III
a7 III از ارگونومی بسیار مناسبی برخوردار است و دارای صفحه‌های کنترل جلو و عقب در بالای دوربین، و همچنین یک صفحه نمایش اختصاصی نوردهی و یک صفحه انگشت شست در پشت بدنه است. همچنین دارای یک جوی استیک AF است که در مدل های قبلی این سری وجود ندارد. با این حال، a7 IV تمام تغییرات و بهبودهای کوچکی را که سونی از آن زمان در طراحی خود ایجاد کرده است، به دست آورده است. واضح‌ترین نکته این است که می‌توان به جای کنترل نوردهی، صفحه روی شانه سمت راست بالای دوربین را تغییر کاربری داد، اما تعداد زیادی تغییرات دیگر نیز وجود دارد. دکمه AF-On بزرگتر و بهتر قرار گرفته است، جوی استیک عقب نیز بزرگتر و صاف تر است و انجام حرکات دقیق را آسان تر می کند. دستگیره a7 IV نیز کمی دستکاری شده است و باعث می شود دوربین راحت تری در دست بگیرد. اینها همه جزییات کوچک هستند، اما به طور کای تغییرات بسیار خوبی روی دوربین ها صورت گرفته است .

ویدیو قسمت دیگری است که در آن a7 IV سر و شانه بالای دوربین قدیمی‌تر قرار می‌گیرد. a7 III یکی از اولین دوربین‌های فول فریم بود که ویدیوهای 4K فیلمبرداری کرد و ویژگی‌های زیادی را از a7S II متمرکز بر ویدیو به دست آورد، اما بازار در سال‌های بعد حرکت کرده است و دوربین‌های مدرن توانایی بیش از این را دارند. .

همه نظراتی که ما در مورد فوکوس خودکار برای عکس‌ها ارائه کردیم، برای ویدیو مهم‌تر هستند. عادت a7 III به جابجایی برای فوکوس در فواصل متفاوت در ویدیو بسیار مشکل‌تر است، وقتی که سعی می‌کنید آن را به سوژه مورد نظر خود برگردانید، کلیپ شما خراب می‌شود، که با اتکا به سیستم فوکوس خودکار قدیمی بدتر می‌شود . سیستم تشخیص فاصله و تشخیص سوژه بسیار بهبود یافته a7 IV (از جمله چشم/صورت) برای فیلمبرداری نیز در دسترس است و رابط کاربری برای استفاده از آن در دو حالت بسیار سازگارتر است و a7 IV را به یکی از معدود دوربین‌های ما تبدیل می‌کند. ما با اطمینان در فیلم برداری از سوژه های در حال حرکت در حالت فوکوس خودکار به راحتی فیلم برداری می کنیم.

a7 IV در مقابل a7 III
آخرین تمایز بزرگ بین a7 III و IV نحوه استفاده آنها از بلوتوث است. a7 III می‌توانست از اتصال بلوتوث برای گرفتن اطلاعات موقعیت مکانی از یک تلفن هوشمند جفت شده استفاده کند، اما سیستم Wi-Fi آن برای انتقال تصاویر کاملاً مجزا بود (شما می‌توانید گوشی را روی آنتن NFT در کنار دوربین ضربه بزنید تا به سرعت Wi-Fi را شروع کنید).

در نهایت، پس همه چیز به پول ختم می شود. a7 IV تقریباً از هر نظر دوربین بهتری نسبت به a7 III است. نه تنها عملکرد آن، بلکه از نظر قابلیت استفاده روزمره. اگر به دنبال یک دوربین E-mount جدید هستید و قصد دارید آن را برای چند سال نگه دارید، ما معتقدیم هزینه اضافی که در آن سال ها پخش شده است، برای دوربینی که کمی زیباتر است ارزش آن را دارد. کار با آن، علاوه بر ارتقاء ویژگی های خاصی که دریافت می کند.

a7 IV در مقابل a7 III
باز هم، مطمئنا a7 IV دوربین بهتری است، و شاید شما سزاوار چیز بهتری باشید، اگر در سه سال گذشته از III استفاده کرده اید. اما III بسیار توانا باقی می ماند. اگر از سوژه های با حرکت سریع (مخصوصاً انسانی) عکس بگیرید، بیشترین بهره را از ارتقا خواهید برد: مهم نیست که چقدر در استفاده از a7 III مهارت دارید، a7 IV باید عملکرد بهتری داشته باشد و کار را آسان تر کند. به همین ترتیب، اگر متوجه شده اید که در حال فیلمبرداری زیاد هستید، a7 IV مزایای واضحی در این زمینه ارائه می دهد. اما اگر در هر دو زمینه به دوربین فشار نیاورید، ممکن است یک لنز اضافی بیشتر از ارتقا به جدیدترین مدل برای عکاسی شما مفید باشد.


تنظیمات
این پرونده را به اشتراک بگذارید :
Facebook Twitter Google LinkedIn